מברגות איפקט

מהיא מברגת אימפקט ולמה היא משמשת

מהיא מברגת אימפקט ולמה היא משמשת

מנגנון מברגת האימפקט שונה מזה של מברגת הקלאץ בכך שמנגנון האימפקט הוא בעצם מנגנון של שתי פטישים המופעלים כשנוצרת התנגדות אל המברגה, בזמן ההתנגדות הפטיש האחורי נטען על ידי קפיץ והולם במכות תוך כדי סיבוב בפטיש הקדמי, לשתי הפטישים במנגנון יש מגרעות שנפגשות בכל סיבוב. 

מימין מברגת קלאץ משמאל מברגת אימפקט

נתחיל קודם במהיא מברגה רגילה (מברגת קלאץ) ומשם נתקדם אל מהיא מברגת אימפקט.

מברגת רגילה או בשמה המקצועי מברגת קלאץ היא מברגה בעלת מנוע המתרגם את כוח הסיבוב אל הבורג, רק שזה לא כלכך פשוט אל הכוח הזה מחובר גיר שתפקידו לדעת מתי בעצם לנתק כוח שנוצרת התנגדות ובכך לשמור על הבורג או החור שאותו אנו רוצים לקדוח (ולא ליצור "טחינה" של הבורג וצורך ב "חליצה")

אחרי שהבנו מהיא מברגת קלאץ, להסבר מלא כנסו למאמר שלנו כאן בואו נצלול לתוך מנגנון מברגת האימפקט

ביט מברגת אימפקט

כניסת אימפקט מקרוב

מברגות האימפקט יהיו בדרך כלל יותר קלות ויותר קטנות ממברגת קלאץ בגלל המבנה השונה שלהם.
למברגת אימפקט אין גיר, פוטר או אפשרות לנתק כוח כשיש התנגדות, קביעת כוח מברגת האימפקט נקבע מהדק המברגה (במברגות מסויימות יש בוררי מהירות),  ככול שנלחץ יותר על ההדק ככה היא תסתובב יותר מהר ותפעיל יותר כוח.

מנגנון מברגת האימפקט שונה מזה של מברגת הקלאץ בכך שמנגנון האימפקט הוא בעצם מנגנון של שתי פטישים המופעלים כשנוצרת התנגדות אל המברגה, בזמן ההתנגדות הפטיש האחורי נטען על ידי קפיץ והולם במכות תוך כדי סיבוב בפטיש הקדמי, לשתי הפטישים במנגנון יש מגרעות שנפגשות בכל סיבוב.
אז מה בעצם קורה? 
בכל פגישה של הפטישים במנגנון נוצרת בעצם מכה (אימפקט) האימפקט הזה יוצר סיבוב קטן בכל פעם, כשהאימפקט שנוצר מגיע ממברגה בעלת מומנט פיטול חזק הבורג בכל מכה מתהדק יותר ויותר מה שנותן לנו בעצם את הכוח של מברגת האימפקט למקסימום.
מנגנון האימפקט לוקח את הכוח שלה ומשלש אותה ואף מרבע אותה ובכך מברגת האימפקט משיגה יותר כוח מומנט להברגת ברגים קשים בוקסות וכו’.

כניסת ביט מברגת האימפקט שונה מאוד ממברגת הקלאץ. בגלל המומנט הגבוה שלה ראש האימפקט בנוי בצורת משושה ליצירת אחיזה מושלמת של הביט ובכך להבטיח שהוא לא יחליק בעבודה מאומצת

 

ראש מברגת אימפקט

כניסת ביט אימפקט מקרוב

דברים שכדאי לדעת על מברגת האימפקט

 

  • עדיף להשתמש בביטים/בוקסות איכותיים (לא חייב של מותגים מובילים יש המון מותגי ביניים שמציעים ביטים איכותיים ועמידים
    ביטים/ובוקסות זולים אולי נראים טוב אבל בעבודה מאומצת הם נשברים נהרסים ואף הורסים את העבודה אותה אנו רוצים לבצע.
    השקיעו כמה שקלים יותר, זה ישנה לכם את צורת העבודה במברגה בעיקר במברגת האימפקט בגלל מומנט הפיתול הגבוה שלה.
    מגוון ביטים איכותיים ובמחירים משתלמים ניתן למצוא בקישור כאן ערכות משתלמות וביטים בודדים.
 
    • מברגת אימפקט תהיה שימושית ל “עבודות כבדות” להוצאת ג’נטים מרכב, עבודות על האופנוע, לברגי ג’מבו, בוקסות ועוד.
      ניתן למצוא מגוון ענק של מברגות מכל הסוגים באתר שלנו בקישור 
      כאן
 
  • בניגוד למה שהמון אנשים חושבים כוח מנוע המברגה אינו מגיע מכוח הסוללה אלה מכוח הניוטון מטר (מומנט פיטול מירבי).
    לא ניכנס לשיעורי הפיזיקה בבית הספק אבל תפקיד הסוללה הוא לספק את החשמל הנדרש למנוע בכדי ליצור את כוח הפיתול. כלומר יהיה קשה לסוללת 12V לספק למנוע של 230 ניוטון מטר את החשמל הנדרש לה.
 
  • עצה שלנו: לא היינו ממליצים לבחור מברגה לפי הכוח שלה אלה לפי הצרכים שלנו. זה שזה חזק לא אומר שאנחנו צריכים את זה, הכל תלוי בעבודה אותה אנו רוצים שהמברגה תבצע.
 
  • עד מברגת האימפקט היינו צריכים שתי פעולות בכדי לקדוח חור, פעולת קדיחת החור באמצעות מקדח יעודי ולאחר מכן הברגת הבוגרג באמצעות ביט יעודי. מברגת האימפקט בכלל המומנט העצום שלה שינתה את חוקי המשחק.
 
  • את מברגת האימפקט המציאו חברת העל מקיטה איי שם בשנת 2000.
 
 
 
לסיכום מברגת אימפקט הינה מברגה בעלת כוח רב המתאים למשימות כבדות כמו שציינו קודם, רוב צרכי הבית אינן מצריכות מברגת אימפקט, מברגת קלאץ תעשה את רוב עבודות הבית.
המצב האידיאלי הוא להחזיק שתי מברגות ובכך לסגור את כל הפינות
.

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *